Здраве

7 Практически съвета за по-добър сън, за подобряване на имунната система

  1. Придържайте се към график – лягайте и ставайте по едно и също време, дори през почивните дни.
  2. Измислете си релаксиращ ритуал преди лягане. Рутинната отпускаща активност в помещение без ярка изкуствена светлина спомага за по-лесното „отделяне“ на съня от предизвикващите възбуда, стрес или тревожност всекидневни занимания. Ако определена дейност (или вещ) ви носи тревожност, не влизайте в съприкосновение с нея преди лягане.
  3. Ако заспивате трудно или се будите често, избягвайте дремките, особено в следобедните часове. Те могат да направят деня ви по-лесен и приятен, но да откраднат от нощното ви спокойствие.
  4. Тренирайте всеки ден. Най-добра от гледна точка на съня е интензивната активност, но дори и нетренировачна физическа активност е по-добра от уседналия начин на живот. Всяка част от денонощието е подходяща за тренировка, стига да не се лишавате от сън, за да тренирате.
  5. Благоустройте спалнята си. Осигурете си оптимална околна среда, способстваща възстановяването. Това означава хладна температура в диапазона 15-19°C, отсъствие на всякакви шумове и пълна липса на светлина – естествена или изкуствена. Тук на помощ идват всякакви ниско и високотехнологични пособия като маски за очи, тапи за уши, завеси, щори, климатици, вентилатори, овлажнители, обезвлажнители, машини за бял шум и т.н.
  6. Спете удобно. Осигурете си супер комфортни (съгласно личния си вкус) матраци и възглавници. Сменяйте матрака си на всеки 9-10 години и проектирайте спалнята си така, че да вдъхва спокойствие, уют, безопасност и мекота.
  7. Успокойте се. Тялото ви се нуждае от време, за да премине в режим на сън, затова се препоръчва да прекарате поне час преди лягане в успокояваща дейност като четене или слушане на приятна музика. Препоръчително е това да не се случва пред компютъра или друго излъчващо светлина устройство, понеже синята светлина от екраните може да има възбуждащ ефект. Ако имате проблеми със съня, странете от електронни устройства преди лягане и през нощта.

Бъдете здрави! Oт екипа на In-house.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *