Здраве

А вие как спите?

По корем!

Лошо ли е да спиш по корем ? Краткият отговор е „да“. Въпреки че спането по корем може да намали хъркането и да намали сънната апнея, но за това плащат гърба и врата. Съответно това може да доведе до лош сън и дискомфорт през целия ви ден.

ВАЖНО за бъдещите майки! Ако сте бременна, трябва да бъдете особено внимателни към позицията си за сън и да избягвате да спите по корем, ако можете.

Съвети за коремо-спящите:

Ами ако цял живот сте спали по корем и въпреки предупрежденията, просто не можете да заспите по друг начин? Ето няколко съвета, които могат да ви помогнат да избегнете потенциалните усложнения:

  1. Използвайте тънка възглавница или никаква възглавница. Колкото по-плоска е възглавницата, толкова по-малко са под ъгъл главата и шията ви.
  2. Поставете възглавница под таза. Това ще ви помогне да задържите гърба си в по-неутрално положение и да намалите изкривяването на гръбнака.
  3. Разтягайте се сутрин. Няколко минути разтягане ще ви помогнат да върнете тялото си в равновесие и внимателно да укрепите поддържащите мускули. Не забравяйте да загреете с малко движение преди разтягане и бъдете внимателни!

По гръб (8% процента от хората)

Въпреки че това не е най-популярната позиция – само осем процента от хората спят по гръб – тя все още е най-добрата!

Далеч най-здравословният вариант за повечето хора, спането по гръб позволява на главата, шията и гръбначния стълб да си почиват в неутрално положение. Това означава, че няма допълнителен натиск върху тези области, така че е по-малко вероятно да изпитвате болка. Спането с лице към тавана също е идеално за предпазване от киселинен рефлукс. Просто не забравяйте да използвате възглавница, която повдига и поддържа главата ви в добра позиция.

Спането по гръб обаче може да доведе до блокиране на езика в дихателната тръба, което го прави опасна позиция за тези, които страдат от сънна апнея (състояние, което причинява периоди на задух). Тази позиция може също да направи хъркането по-тежко.

Настрани ?!

Тази позиция (където торсът и краката ви са относително прави) също помага за намаляване на киселинния рефлукс и тъй като гръбначният ви стълб е удължен, той предотвратява болките в гърба и шията.

Освен това е по-малко вероятно да хъркате в тази поза на дрямка, защото тя държи дихателните пътища отворени. Поради тази причина това е и най-добрият избор за тези със сънна апнея. Петнадесет процента от възрастните избират да спят настрани, но има един недостатък: може да доведе до бръчки, защото половината от лицето ви се притиска към възглавницата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *